reklama

Ako strácame silu

Poslednú dobu je každú chvíľu v správach niečo o kňazoch a Cirkvi. Samozrejme, že v negatívnom svetle... Vlastne, kedy naposledy médiá napísali niečo dobré o kňazoch?

Písmo: A- | A+
Diskusia  (6)
Obrázok blogu

To by asi musel nejaký kňaz zariadiť svetový mier minimálne, aby sa o ňom nejaké médiá zmienili v dobrom.Teraz je v móde pedofília. Keď som bol ešte malý, všetci hľadali kňazom milenky, frajerky a ich deti, prípadne alkohol. Teraz im hľadajú len deti.
Teprve nedávno sa začal a už aj skončil neúspešný lov mediálneho škandálu s bratislavskými františkánmi. Pripadá mi to tak, že niekto je rozčúlený, že to nevyšlo, tak s novou agresívnou silou si ide znova kopnúť do Cirkvi. Nepopieram, že tieto veci sa dejú. ŽIAĽ sa dejú, tak isto ako sa žiaľ deje aj mnoho iných a závažnejších zločinov. (viac o pedofílií na stránke http://sites.google.com/site/tvojoponent/) Toto je jedna z vecí, ktoré oslabujú Cirkev. Jeden kaplán, ktorý bol kedysi u nás sa ma pýtal, či viem aké útoky na Cirkev sú najhoršie. Veru som nevedel. „Najhoršie útoky na Cirkev sú tie zvnútra."
Mal pravdu. Ľudia v Cirkvi, nielen klerici, ale aj laici často dávajú ostatným nie vzorný príklad, ale pohoršenie. Keď niekto ako miništrant niekomu niečo ukradne, rozchýri sa veľmi rýchlo po celej dedine. A potom sa čudujem, keď počujem, že miništranti sú najväčší chuligáni a pokrytci. Ľudia si utvorili názor na základe zopár miništrantov z väčšej skupiny. Pritom, väčšina je nevinná. Funguje to aj naopak niekedy, že na základe jedného, ktorý dáva mimoriadne dobrý príklad sa vytvorí názor, že všetci sú takí svätí, čo zaiste nie je pravda... Mali by sme sa na ľudí v Cirkvi pozerať trocha neutrálnejšie prinajmenšom. Nezveličovať, ani neumenšovať ani ich zlé ani dobré skutky.
V piatok tohoto týždňa som bol na krajskom kole SOČky (stredoškolská odborná činnosť). Vedľa mňa sedela taká veľmi fajn záhoráčka. Milé, pekné a hlavne múdre dievča... Nedalo sa mi nesmiať na jej nárečí... Skalické slová ako- enem, včil, íííí, idu dom, chcu a iné mi zaručovali dobrú náladu. Rozdebatili sme sa akosi aj o Cirkvi a kňazoch a ľude kostolnom. Povedala mi o jednom kňazovi, ktorý sa fotil s pápežom a vedľa neho stále žena s nápisom- Ukradli mi dieťa. Keď sa ho spýtala na tú ženu len jej odpovedal- „Čo ma zaujíma nejaká bláznivá žena, keď je vedľa mňa pápež." Toto je kameň, ktorý ona môže hodiť proti Cirkvi. Ale nie je tu len jeden. Hovorila zase o inom, ktorý sa ukázal ako sukničkár. Druhý kameň. A napokon ako bola v kostole a nejaká babka ju štuchla, že „nezavadzaj!" Tretí kameň. Napokon má človek takýchto kameňov plnú nošu. Dlho som s ňou rozprával a videl som, že ona nie je ateistický fanatik, ktorý chce rozmlátiť Cirkev barbarským kladivom. Ona bola veriaca, ale tieto negatívne skúsenosti zranili jej vzťah k Cirkvi (aj zčasti k Bohu). Uvedomujeme si ako veriaci ľudia zodpovednosť za takýchto hľadajúcich? Keď tá babka jej povedala „nezavadzaj" tak ona sa cítila akoby do toho kostola ani nepatrila. Potom sa také isté babky čudujú, že prečo mladí nechodia do kostola... No predsa prinajmenšom preto, že sa tam necítia vítaní. Mali by sa? Boh prijíma každého... Mal som viac dobrých než zlých skúseností s ľuďmi v Cirkvi, ale viem sa vcítiť do kože tých ľudí, ktorí toto šťastie nemali. My veriaci by sme mali na nich myslieť a snažiť sa aby sme neboli tí, o ktorých sám Ježiš povedal, že by bolo lepšie zavesiť takým mlynský kameň o krk a hodiť do mora (Mk 9, 42). Ostatných hľadajúcich, mladých, prosím o odpustenie týchto pohoršení. Ja sám si tiež uvedomujem, že nie som vzorom svätosti...
Preto pamätajte, že Pravda nie je závislá na ľuďoch, ktorí ju vyznávajú.

Ladislav Čúzy

Ladislav Čúzy

Bloger 
  • Počet článkov:  28
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Vytrvalý pútnik na ceste do nekonečného cieľa... Človek so záujmom o okolie blízke i ďaleké. Zoznam autorových rubrík:  Zo životaNiečo o mneZbroje, štíty, zbraneÚvahy/EsejeKresťanstvoSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu