reklama

Prvý tréning

Únava nemusí byť vôbec nepríjemná, skôr zranenia...

Písmo: A- | A+
Diskusia  (2)

<!-- @page { margin: 2cm } P { margin-bottom: 0.21cm } -->

Pred približne týždňom a pol mi prišiel objednaný meč ( http://www.drakkaria.cz/images_items/mec-s-cervenym-krizem_3.jpg ). Bolo to deň predtým, než som odišiel na Nemecký Anem, takže som si ho príliš neužil. Ale počkal ma...
Ihneď ako som sa vrátil, skontaktoval som sa s kamošmi z Piešťan aby sme išli potrénovať... Nejako to nevychádzalo, ale dnes sa pošťastilo. O 14-50 mi išiel pekne bus do Piešťan. Trocha meškal, tak som znervóznel. Navyše mal som na sebe ťažký batoh a za opaskom ten meč. Ale napokon ma spoľahlivo zaviezol do Piešťan.
Zdá sa, že ľudia, ktorí si zvykli už vidieť na uliciach bláznivé prvky tzv. hip-hopovej kultúry už nie sú vôbec nie sú vyjavení z toho, že vidia človeka s mečom za opaskom. Každý sa stará o seba...
Vyviezli sme sa pekne na Červenú vežu. Našli sme si ideálne miesto v tieni a ešte nás chladil aj vietor. Martin nešiel s nami hneď, ale až neskôr, takže za ten čas ma Mišo naučil postoj a sek nazývaný strecha. Po chvíľke cvičenia prišiel aj Martin. Zatiaľ, čo sa obliekal, ja som ešte cvičil s Mišom... Začiatky sú ťažké. Zvlášť, keď sme prešli na bloky, stále som blokoval nesprávne. Môj meč je našťastie skvele vyvážený. Spočiatku som mal aj dosť veľký problém udržiavať priamu líniu. A správne kroky som cvičil asi najviac. Už som si začínal pripadať trocha babrácky, ale Martin mi povedal, že ja mám ešte na tieto chyby nárok, čo ma potešilo. Nabudúce budem snáď lepší :-). Keďže zbroje boli len 2, mohli bojovať len 2 naraz a jeden sledoval. Sledovať už ostrý zápas Martina a Miša bolo veľmi zaujímavé. Obaja majú ťažké a nedobre vyvážené meče a sekali naplno. Meče cvendžali mimoriadne hlasno (aj mi zaľahlo v uchu pri jednom bloku) , a lietali z nich niekedy iskry. Unaveného Miša som vystriedal ja. Martin však bral ohľad na mňa, takže to bol viac tréning než ostrý súboj. Ale so zbrojou na sebe bol dosť unavujúci. Napokon posledný krát išiel naostro Martin a Mišo. To už bolo na koniec síl... Ešte sme trocha pokecali a išli... Zranenie dostal len Martin na nechránené miesto na rukavici a Mišo dostal len trocha dačo do rúk a podpazušia.
Bol to fantastický pocit. Je v tom kus histórie a má to úžasné čaro. Ten pocit, keď o seba cvendžia 2 meče je veľmi potešujúci. Ženám je to zrejme cudzie, ale odhadujem, že ony majú taký pocit, keď majú krásne šaty a predvádzajú sa v nich...
Každopádne, šerm ma očaril a ak to bude možné budem pokračovať... :-)

Ladislav Čúzy

Ladislav Čúzy

Bloger 
  • Počet článkov:  28
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Vytrvalý pútnik na ceste do nekonečného cieľa... Človek so záujmom o okolie blízke i ďaleké. Zoznam autorových rubrík:  Zo životaNiečo o mneZbroje, štíty, zbraneÚvahy/EsejeKresťanstvoSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu